Rumah Kecil Tiang Seribu
usah merinjis awan dalam renyai yang merintik... usah menginai gelap malam dengan ungu warna pelangi





TANAH ANDRIYANA (2002) diterbitkan oleh CESB



Sebahagian dari cerita-cerita leluhur mereka Raden Andriyana - Ahmad Fitri diungkap semula pabila Aliya, terserempak semula secara tidak sengaja dengan saudara pupunya, Fitri Hadi... dalam suasana penuh dendam, curiga dan benci. Setelah berpuluh tahun berlalu, kenapa persengketaan keluarga ini tidak pernah luak?
Mungkinkah sejarah sedih bisa berulang ataupun cinta sebenarnya seindah pelangi yang terpamer selepas hujan



GURINDAM JIWA: HATI ANDRIYANA (2007) diterbitkan oleh Jemari Seni Publishing



Tetamu
ke



Rumah Kecil Tiang Seribu
sejak 18 Mei 2004



   

<< June 2014 >>
Sun Mon Tue Wed Thu Fri Sat
01 02 03 04 05 06 07
08 09 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30

E-Novel
NYANYIAN TANJUNG SEPI (2005)

Oleh: Noor Suraya


NYANYIAN TANJUNG SEPI (2006) diterbitkan oleh CESB



Dang Bersaudara
[Amai][Anis][Ayang][Inoi][Jijah][Kalas][Sari][Nila]


Tukang Ulas Novel
antubuku
novelcintamelayu
perca
seribu satu malam
ANTOLOGI CERPEN
Buat Menyapu si Ayer Mata


SURAT UNGU UNTUK NUHA (2007) diterbitkan oleh JEMARI SENI




"Nuha, benarkah tidak semua ombak akan menemui pantai?

KERANAMU AIN... (2001) diterbitkan oleh CESB


"Bagaimana aku nak berkahwin dengan orang yang aku tidak cintai, Ain? Fahamilah aku, Ain, jika mencintaimu membawa hukuman mati... aku sudah lama mati."
[Nik Ahmad Adam]




BIRU UNGU CINTA (2003) diterbitkan oleh CESB



"Seandainya terus mencintai Seera adalah suatu dosa... ampunilah keterlanjuranku itu, Tuhan. Sekiranya tak dapat mengasihani Dayang itu suatu kesalahan... ampunilah ketidakupayaanku itu, Tuhan."
[Abdul Fattah]


RINDUNYA KIAN MEMBARA (2004) diterbitkan oleh CESB



"Pabila berkata tentang cinta,
angin pun seakan-akan lupa melepaskan dinginnya; mentari seolah-olah cuba menyembunyikan pijarnya; bulan pula jadi malu-malu untuk mengintai bintang-bintang; angin silir jadi berhenti mendesir; dan kita?
Kita... bagaikan tidak teringin jadi dewasa...."
[Dr Farhana Haji Abu Bakar]



If you want to be updated on this weblog Enter your email here:



rss feed



 
Friday, June 06, 2014
Cadangan -- untuk Anjung Makcik Raja

Assalamualaikum,

Lagi 22 hari nak puasa, terasa sayu sangat. Setiap kali bulan puasa datang, kaksu selalu teringat pada yang telah pergi. Betapa seronoknya berpuasa waktu dulu-dulu. Terkenang zaman kanak-kanak, zaman remaja, sewaktu mereka yang kita sayang masih ada.

Kaksu ingin bercerita fasal dulu-dulu, dengan menulis cerita dari Anjung Makcik Raja ni... mungkin tahun ini kita guna judul yang sama --> Suatu Hari di Bulan Puasa :)

Ini kaksu senaraikan buku-buku kaksu (ada dua yang sedang tulis) dan sesiapa ada cadangan boleh la beritahu kaksu nak tulis fasal siapa dalam cerita tu. Ceritanya tentulah tentang bulan puasa dan raya la. Harap-harap tahun ini kaksu rajin la, jangan hangat-hangat tahi ayam saja.

Contoh:
Panggil Aku Dahlia --> Nak cerita fasal Wadi-Dahlia lepas mereka berkahwin

Semak di SINI

Rumah

Siapa

Daripada Cerita Apa?

Cadangan

1

 

Keranamu Ain...


2

 

Tanah Andriyana

 

3

 

Biru Ungu Cinta

 

4

 

Rindunya Kian Membara

 

5

 

Nyanyian Tanjung Sepi

 

6

 

Surat Ungu untuk Nuha

 

8

 

Jaja & Din

 

9

 

Hati Andriyana

 

10

 

Kebun Mimpi... Ain

 

11

 

Rumah Kecil  di Ujung Padang

 

12

 

Yang Jauh di Pulau

 

13

 

Langsir Biji Remia

 

14

 

Gadisku, Wan Adnin

 

15

 

Cintaku Luruh di Oxford

 

16

 

Kekasih Waktu

 

17

 

Roos dari Negri van Oranje

 


Posted at 05:08 pm by noorsuraya

Latifah
July 9, 2014   12:39 PM PDT
 
Saya mmg nantikan kesinambungan bulan puasa terutama Dr Farhanah melayani bulan Ramadhan tanpa anak2 sekarang (Kekasih Waktu) yang request menu berlainan.
Juga apa khabar Adam, masehkan Ain sabar merawatnya.
Kaksu
July 4, 2014   11:08 AM PDT
 
Yong,
BUC sudah tak ada. Baru ni ada orang pinjam untuk fotokopi :( tapi tu la mana sama.
yong
July 3, 2014   03:21 PM PDT
 
Salam Kak Su,
Mana nak cari buku Biru Ungu Cinta :(
nak buat koleksi buku kak su.
kaksu
July 3, 2014   11:37 AM PDT
 
Name,
Fattah - okey :)

Spec,
Kaksu dah tulis fasal SUuN di atas entri ni, tq.

Ryn,
Okey catat :p

Honey,
Ada yang 'lamar' juga, tapi uwaaaa kaksu yang kedekut nak lepaskan 'mereka' :S

Khai_Nisa,
Insya-Allah :D

kaksu
July 3, 2014   10:38 AM PDT
 
~KB~ terima kasih untuk cadangan :D harap kaksu sempat menaip, doakan ya.
~KB~
July 3, 2014   10:16 AM PDT
 
Jaja & Din: Raya di Baling pertama kali selepas Din balik dari Afghanistan. Tolong la bagi depa nak-beranak bilik baru & bukan bilik stor tu lagi Kak Su :)
Keranamu Ain: Puasa pertama Ain dengan Adam yg sakit.
Nyanyian Tanjung Sepi: Aqmar mentarbiahkan Tunku Dara dalam bulan Ramadhan.
Khai_Nisa
June 18, 2014   12:54 PM PDT
 
Saya nak kisah Zainur dan Khalida :-)
Honey
June 17, 2014   01:09 PM PDT
 
Kak sue...it would be lovely if your novels go to screen...i'm sure i'll love it....better than those stories yg ntah haper2 di tv tu..takde producer approach ke kak?
Ryn
June 8, 2014   12:21 AM PDT
 
Ain, slps adam sakit. Bgmn ain ajar nik junior puasa
Spectacularwave
June 7, 2014   05:01 PM PDT
 
Salam Kaksu,

NTS - Rutin Ramadhan, Persediaan sahur dan persiapan raya Lida dan Dr Zainur.

SUUN - Ramadhan dan Syawal Nuha & Alang dan khabar terkini Ku Chik
Name
June 7, 2014   09:56 AM PDT
 
kak su tulis kabar fattah boleh?
Kaksu
June 7, 2014   08:10 AM PDT
 
Notei yang baik,

Kaksu dah catat, cadangan-cadangan dinda itu. :)
notie
June 7, 2014   07:55 AM PDT
 
Jaja dan Din .... Bagaimana jaja masak masakan kesukaan din.

Tanah Andriyana... Suasana sambutan berpuasa kedua-dua keluarga tanah andriyana...
notie
June 7, 2014   07:50 AM PDT
 
Suun, Macamana nuha berpuasa bersama alang.

Kerana mu ain, bagaimana ketika berperbuka puasa bersama adam

Rumah kecil di hujung padang... sambutan berpuasa orang padanag
 

Leave a Comment:

Name


Homepage (optional)


Comments




Previous Entry Home Next Entry